Sunday, February 13, 2011

Menyertai Pertandingan Yang Tidak Pernah Disertai

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Assalamualaikum buat semua sahabat...

Alhamdulillah, dengan izin Allah, ak dan biro ak (Human Resource and Management) mendapat tempat ketiga dalam pertandingan debat antara biro Student Fasilitator IIUM, Gombak. Walaupun hanya debat anatar biro tetapi perasaan berdebar hanya Tuhan yang tahu. Maklumlah tak pernah masuk debat. Kalau masuk pun kat kelas je dulu secara cincai jer. Bukan masuk pertandingan pun mase sekolah dulu.

Walaupun biro kita orang masing-masing tak ada pengalaman tapi boleh dibanggakan juga sebab dapat nombor 3 daripada 6 kumpulan. yang penting kita orang dapat kalahkan orang-orang yang banyak pengalaman daripada kita orang. Satu pencapaian yang hebat bukan?? hehe..

Aku belajar cara debat pun 3 jam sebelum pertandingan. Sepatutnya, ak hanya 'event manager' untuk pertandingan ni. Tapi disebabkan tak ada wakil dari biro aku, tak memasal ak pun kena jadi 'bidan terjun'. Petang tu terus ak talipon seorang sahabat yang sangat baik dengan aku sape lagi kalu bukan Cik Siska Puspa Murni. Ak tanye dalam talipon jer. Mintak ayat2 yang sedap.. Hehe.. Bertindak sebagai Perdana Menteri dan Ketua Pembangkang dari awal aku bertanding sampai lar akhir pertandingan sebab cik siska tu bertindak sebagai Perdana Menteri juga bila berdebat. Thanks cik siska.

Teruja nak bagi tajuk yang biro ak kena wat:-
>Artis Malaysia boleh dijadikan contoh tauladan yang baik - Kerajaan
>Buang Bayi Salah Lelaki - Kerajaan
>Facebook Memberi Kebaikan kepada Remaja - Pembangkang


Senang tak tajuk2 tu.. Bagi aku senang jer.. Tapi bile dah mula pertandingan, ak jadi kabut plak nak jawab.. :) Tak sangka bleh menang dengan orang yang berpengalaman.. Apapun HRM Steadfast memang terbaik:)

Sekian..

** maaf tak ad gmbr debat lar.. sebab tak sempat nak ambil gambr.. t ak try cari kat kengkawan yang laen..

1 comment:

cik siska ^_^ said...

tq beb!!! kehkehkeh...ak bangga ngan ko! =)