Monday, July 20, 2009

CFS GPDP

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Assalamualaikum to all readers:)

Alhamdulillah, dengan izin Allah dapat juga saya menambah post saya setelah sebulan saya berdiam diri.

Terlampau banyak cerita yang akan saya ceritakan wat kawan-kawan semua. Cerita sedih, gembira, sumenye ade. Bulan jun lepas adalah bulan yang amat bz bagi saya. Pelbagai progaram saya ikut sekali gus menghadapi kuiz dan exam yang melambak sehingga saya rase mase untuk menggembirakan diri tidak mencukupi. Hanya pada cuti semester ini saya mengharapkan kemenangan untuk menggembirakan hati dan merehatkan diri walaupun bnyak asssignment.

PROGRAM GPDP
Program ini diadakan khas untuk pelajar-pelajar junior Centre For Foundation Studies IIUM anjuran Ledership and Training Department. Saya dan rakan-rakan sebagai barisan committee menyempurnakan lagi program ini. GPDP di UIA Nilai mempunyai 3 sesi. Saya hanya menjadi barisan committee untuk sesi ketiga sebagai Program Coordinator. Disamping menjadi committee, kami juga diminta menjadi fasilitator. YaAllah, mase itu hanya Allah yang tahu berapa banyak nye amanah yang perlu ditunaikan. Walaupun sentiasa bz pada waktu itu, tiada letih yang saya rasa kerana saya amat gembira kerana mempunyai kumpulan yang happy go lucky. Adik-adik yang petah berkata-kata. Saya amat rindui waktu bersama-sama kumpulan. Sebagai fasilatator, saya tahu peranan fasi amatlah penting untuk menaikkan semangat anak-anak buah dalam sesebuah kumpulan. Disamping itu saya juga dapat memerhati siapakah leader dan siapakah follower yang sebenar dalam kumpulan saya itu. Harap para pesrta dan barisan committe mendapat manfaat dan faedah dalam program ini. Bertemu lagi pada hari lain untuk cerita saya sepanjang program MCLead di Puteri Resort Melaka. Teringat kata-kata speaker kami pada hari itu,
Seorang leader bukanlah seorang follower.




BINDING CEREMONY











Required utk semua orang masuk dalam 1 A4 paper















Tekun menyiapkan bendera




Lemas gile duk dalam tissue nie!!!

No comments: