Friday, September 4, 2009

Nak Gugurkan ke Tak????

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Assalamualaikum..

Tertarik saya dengan satu artikel yang baru saya dapat daripada sepupu saya. Ia menceritakan tentang proses pengguguran dilakukan. Teringat saya pada satu cerita dalam sebuah drama yang mana seorang gadis mengandung tanpa nikah. Pasangannya langsung tidak mahu bertanggungjawab atas kelahiran tersebut. Hal ini menyebabkan gadis tersebut tertanya-tanya sama ada mahu menggugurkannya atau tidak. Akhirnya gadis tersebut mengambil keputusan untuk melahirkan anak tersebut. Saya tertanya, tak malukah nanti dengan orang sekelilingya??
Pertanyaan saya terjawab dengan membaca artikel itu.

Proses pengguguran yang sengaja adalah satu proses yang amat kejam.
Apabila proses pengguran tersebut dilakukan ketika usia bayi tersebut baru sahaja dibawah 1 bulan dalam kandungan, proses tersebut dilakukan dengan alat penghisap yang dikenali "suction". Bayi tersebut akan terhisap dan hancur. Apabila dikeluarkan, kelihatan darah yang bergumpalan dari janin yang baru dibunuh.

Selain itu, apabila proses pengguguran tersebut dilakukan pada usia 1 hingga 3 bulan, ketika bahagian-bahagian tubuhnya mulai terbentuk, ia dilakukan dengan cara menusuk dan bahagian-bahagian tubuhnya dipotong dengan menggunakan alat yang dikenali sebagai "cunam abortus". Alat ini menyebabkan pinggang, bahu atau leher melambung. Tubuh bayi tersebut diremukkan sehingga menjadi bahagian-bahagian kecil yang kecil.

Apabila proses tersebut dilakukan semasa bayi dalam kandungan tersebut berusia 3 hingga 6 bulan, pada ketika bahagian-bahagian tubuhnya sudah kelihtan, jantung sudah berdegup dan tangannya sudah mampu untuk menggenggam, proses pembunuhan itu dilakukan dengan suntikan maut yang dikenali sebagai "saline". Cairan ini akan menyebabkan kulit bayi terbakar secara perlahan sehinggalah pernafasannya menjadi sesak dan akhirnya bayi itu meninggal setelah berjam-jam ia menderita. Bayangkan ketika itu bayi tersebut dapat merasai penderitaannya kerana ketika usia ini, bayi tersebut sudah dapat merasakan sakit.
Hmm.. pembunuhan yang paling mudah untuk dilakukan ialah ketika bayi tersebut sudah mencecah 6 hingga 9 bulan dalam kandungan. Prosesnya ialah dengan melakukan secara rahsia membuang bayi tersebut di dalam tong sampah atau dihanyutkan ke dalam sungai atau ditanam secara hidup. YaAllah, ketika ini bayi tersebut sudah mampu untuk melihat dunia, mendengar dan merasa kesemua deria yang diciptakan Allah untuknya.

Barulah pertanyaan saya terjawab. Terima kasih kepada orang yang memberi maklumat ini. Barulah saya tahu kenapa gadis tersebut tidak mahu menggugurkan anaknya. Alangkah kejamnya seorang ibu jika melakukan pembunuhan itu. Kepada gadis-gadis diluar sana, marilah sama-sama kita menjaga harga diri kita sebagai seorang wanita. Jika kita tidak mahu malu dan kita tidak mahu perkara ini berlaku ke atas diri kita, jauhilah perkara-perkara terkutuk itu. Sesungguhnya kita saling ingat-mengingati. Kepada pemuda-pemuda di luar sana, kuatkanlah hati anda dengan segala dugaan yang anda terima. Sesungguhnya, Allah sangat sayang kepada orang yang dapat melawan nafsunya.

"Jika kita mencintai seseorang, cintailah pada Pencipta kita dahulu. Sesungguhnya Dia telah memberi segala macam kebaikan kepada kita. InsyaAllah hati kita akan sentiasa tenang dan kita juga akan dikurniakan cinta yang sejati dan abadi dunia dan akhirat."


Itu sahaja daripada saya. Segala info pengguguran adalah adaptasi daripada email yang saya terima. Terima kasih kepada pemberi maklumat.

Renung-renungkanlah.....

9 comments:

asi_hijab said...

takowtnye....moga Allah membuka pintu hidayah kepada ibu yg sanggup membunuh anak sendiri.....amin

Lyana Mastura said...

hmm.. tau x pe.. mmg takut...

bob_toms90 said...

peh,,
cuak la siot,,,
nafsu adalah segala2nye,,,
bkn syaitan yg menghasut,,,
igt ye adik2!!!

echidna said...

taknak la aku gugur cmni..

...azuwin najihah... said...

Salam Liyana...
seha tertarik dgn post ni...
Seha x boleh betul tgk org berlaku kejam terhadap bayi ni..
perasaan marah membuak-buak..
Mereka x terfikir ke akan siksaan terhadap bayi tu...
Adakah mereka xde langsung sifat perikemanusiaan???
[geram nii!!!...]

hasfyeirah said...

thanx 4 d information,
mmg xtau pun b4 ni cam 2 punyer payah gugurkan baby....alhamdulillah kita x rasa cam 2 dulu kan.

Lyana Mastura said...

salam.. thanks 4 all ur comments.. sama-sama lar kita amik iktibar.. kasihanilah mereka yang tidak bersalah..

aireensamirah said...

salam..

kejamnyaaaaaaa...

org yg menggugurkan tu mmg kejam..
lg 1, org yg tlg menggugurkan tu x rasa kejam ke??

sedihnya..
nastaghfirullah..
sama2 ambil iktibar..

thanks masza 4 da info..

Lyana Mastura said...

salam.. beul 2 amie.. ak rase mcm gerun sgt.. same-same.. aku dapat info ni pun drpd org laen.. tq kepada org 2